Certifierad appleverkstad betyder att våra tekniker är fullcertifierade på Apples produkter. De undersöker och reparerar allting på plats i vår verkstad i Helsingborg. Din Mac, iPhone etc stannar alltså på plats och skickas inte vidare till en tredje part, vilket betyder både säkrare och snabbare service. Certifieringen innebär också att vi enbart använder Apples originaldelar när komponenter behöver bytas ut.
Om du inte vill behöver du inte boka tid för att lämna in din enhet, utan bara kom in när det passar dig.
Vill du boka en tid så kan du göra det här.
Reparationstiden är beroende på vilken produkt, vilket typ av fel och aktuell kö.
För iPhone så är det normalt 1-3 arbetsdagar.
Skärm och batteribyten på iPhone under dagen behöver dock bokas på service@janssondata.se, AppleCare, eller telefon 042-324035
För Mac 1-5 dagar.
Vi reparerar eller när så krävs byter ut, din Apple-produkt, exempelvis Mac, iPad, iPhone, AirPods, AppleTV osv utan kostnad om felet täcks av garanti eller AppleCare. Garantin gäller endast hårdvarufel och kvitto kan behövas för att styrka garantin om den inte är köpt hos oss.
Vi undersöker och reparerar även lite äldre utrustning, t ex Mac-datorer, som är utanför hårdvarugarantin. Det utgår då en undersökningskostnad (975 kr) som du betalar vid inlämningen.
Skador orsakade genom olycka kan bli ett försäkringsärende, så om du t ex spillt eller tappat din dator; ta kontakt med ditt försäkringsbolag först och be dem lägga upp ett ärende så går det snabbare.
Vi byter batteri och skärm med Apple originaldelar på de vanligaste iPhone-modellerna under dagen om Du bokar tid.
Batterihälsan under Inställningar/Batteri/Batterihälsa måste vara under 80% för ett batteribyte.
Övriga reparationer som kräver utbyte av andra delar än skärm eller batteri tar normalt 2-4 dagar och behöver inte bokas.
Vi behöver din telefon under hela reparationstiden.
Bokar tid gör man för närvarande via ett epost med ditt serienummer och telefonnummer till service@janssondata.se så kontaktar vi dig och bestämmer tid.
Kontrollera så din telefon har ”Dataskydd” eller ”Hitta min iPhone” avstängt innan du lämnar in din telefon på verkstaden. Vi kan inte påbörja arbetet med diagnos om den är aktiverad.
Avstängning av ”Dataskydd” sker omedelbart om du är på en, för telefonen, ”Betrodd plats”, oftast hemma eller på arbetet.
Utanför dessa platser tar det annars 1 timme innan det är avstängt.
Du hittar inställningarna här:
Inställningar/FaceID eller TouchID/Skydd för stulen enhet
Inställningar/iCloud(ditt namn)/Hitta
iPads, Apple Watch och AirPods är konstruerade på ett sätt som gör det omöjligt att reparera dem eftersom man då inte kan garantera fullgod funktion som t ex vattentäthet osv.
Vi har all den specialutrustning och kompetens som krävs för att felsöka dessa enheter. Vid konstaterat fel ersätts iPad, Apple Watch och AirPod med en ny exakt likadan till ett fast pris.
Batteribyte innebär också byte av hela enheten, dock till ett reducerat pris (avser iPad och Apple Watch).
Normalt sett hamnar allt som lämnas in på verkstaden i vårt kösystem, vilket innebär att vi undersöker och reparerar allt i den ordningen det lämnas in i.
Kunder med Top Support serviceavtal har alltid förtur i kön.
Om du har problem med din dator kan vi ibland vilja fjärrstyra datorn över internet, det gör vi genom att använda TeamViewer eller Skärmdelning.
Alla priser är inklusive moms om inget annat anges.